Wat kan u doen in geval van betalingsachterstand van een consument?

Uw klant (een particulier, consument) heeft niet op tijd betaald. Na een reeks aanmaningen vond u het tijd om een deurwaarder te sturen. Maar toen u de kosten voor die deurwaarder wou doorrekenen aan de klant, zei de deurwaarder dat dat niet kon. Klopt dat?

Meer over: Betalingsachterstand, Factuur, Niet-betaling factuur
Thema: Juridisch

Je ziet meer als UNIZO lid

Bent u reeds UNIZO-lid? Vul dan hieronder uw lidnummer/postcode in. Anderzijds kan je een lidmaatschap aanvragen.

bv. 011404354
bv. 8800
(Uw UNIZO lidnummer vindt u op uw UNIZO correspondentie. Verloren? Neem contact op met de UNIZO ondernemerslijn 0800/20.750)

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het Unizo Kennisnet:
geef uw zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer Unizo Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor u klaar!