De genomineerden voor de verkiezing van de Antwerpse Jonge Ondernemer van het jaar 2016 zijn gekend

Op 20 januari 2016 hield JCI District Antwerpen in het Parkhuis van Antwerpen een persconferentie waarop de vier genomineerden die wedijveren voor de award van de Antwerpse Jonge Ondernemer van het jaar 2016 zich aan de pers konden voorstellen.

De verkiezing zelf vindt plaats op donderdag 10 maart 2016 in het auditorium van de Antwerpse KBC-toren en wordt voorafgegaan door een netwerkevent in samenwerking met Conversation Starter en is bedoeld voor ondernemers die niet enkel het event willen bijwonen maar eveneens op een efficiënte manier willen netwerken.

Meer info: http://antwerpen.jongeondernemervanhetjaar.be

Derek Dendievel

In 2005 richtte Derek Dendievel (33) DIGITI op. Samen met zijn team bestaande uit jonge, digitale strategen, designers en developers uit alle hoeken van Vlaanderen, werkt Derek Dendievel aan de “digitale présence” van diverse ondernemingen zoals Van Marcke en aan “digitale innovaties” voor internationale en Fortune 500 ondernemingen zoals Carta Mundi, Johnson & Johnson en KBC. In 2004 wilde Derek Dendievel de beste in web development en webdesign worden waarna al spoedig zijn eenmanszaak uitgroeide tot een full-service digitaal agentschap met meer dan dertig werknemers in Herentals en New York. Zijn werknemers beloont hij met de nodige inspraak, flexibiliteit, voordelen en een hypermoderne werkplek. Tegelijkertijd zet het team zich in voor het goede doel en met resultaat. Dankzij diverse  campagnes als ‘Jingle Smells’ en de ‘Make-A-Wish-applicatie’ haalde Digiti de ‘Digital Marketing Award voor Most Performing Non-Profit Campaign’ binnen én kreeg zij de award voor ‘Best Promising Agency’ van 2015.

Jan De Backer

 

Dr. Jan De Backer (34) richtte in 2005 FLUIDDA op en opende in tussentijd afdelingen in Mumbai (2010), New York (2012) en Lissabon (2015). Jan De Backer ontwikkelde met zijn team onder meer de F.R.I. “Functional Respiratory Imaging” dat een unieke kijk geeft in de structuur en de functie van de longen van patiënten en een nauwkeurige methode is die het mogelijk maakt medicatie voor longziekten sneller en goedkoper te ontwikkelen m.o.o. een optimale behandeling waardoor de “trial and error” aanpak vermeden wordt. Jan De Backer studeerde in 2005 af als lucht- en ruimtevaartingenieur aan de Technische Universiteit van Delft, specialiseerde zich later in toegepaste biomedische stromingsdynamica en behaalde een doctoraat aan de Universiteit Antwerpen. Eveneens is hij alumnus van de London Business School in Londen en de Columbia Business School in New York. Jan De Backer ontving in de loop der jaren enkele prijzen voor zijn innovatief onderzoek in het domein van de longziekten en slaap gerelateerde aandoeningen.

Dieter Deceuninck

Op 26 jarige leeftijd verkocht Dieter Deceuninck (37) het toen nog onbekend kledijmerk "Desigual" uit de koffer van zijn wagen waarna hij in 2004 EYE ON FASHION oprichtte om kledijmerken te introduceren op de Belgische en Luxemburgse markt. Dit avontuur begon met het Spaanse merk Desigual waarna ook andere merken hun intrede deden. Uit de navolgende veranderingen in de whole en retail sector, is de verdere visie van Dieter Deceuninck ontstaan: “Visionary Brand Agency” waarin hij naast het aanleveren van de juiste merken, ook winkeliers wil inspireren en hen een doorgedreven service wil aanbieden. Vandaag vertegenwoordigt hij meer dan 10 merken zowel in de wholesale als in de retail. Door passie voor mode en design, probeert hij een koers uit te zetten richting de retail van morgen. Dieter zet zijn klanten centraal en inspireert hen met zijn visie, looks en producten om succesvol te zijn. In slogans zoals "From good to great", "fun & profit" en "we sell our smile for free" gelooft hij sterk.

Sylvain Naets

In 2004 richtte Sylvain Naets (37) CONTRALOAD op. Door zowel pallets als IBC’s steeds efficiënt te hergebruiken, te herstellen of als nieuwe grondstof in te zetten, optimaliseert Sylvain supply chains en faciliteert hij JIT leveringen. Door intelligent gebruik van hun IT-systeem (POOL-IT) worden ladingdragers optimaal benut om zo het transport te minimaliseren. Eveneens reduceren zij lege transport kilometers en  de CO2 uitstoot, wat een gunstige impact heeft op het milieu. Tien jaar later kent Contraload nog steeds een sterke groei, met de financiële steun van financiële partners. Sylvain Naets investeert zijn tijd en middelen in de negen basiselementen van de drie hoekstenen van zijn “Triangle Of Humanity”: productiviteit, geluk en overleven. “Maximaal bijdragen aan de maatschappij kan enkel wanneer men zelf niet meer het middelpunt van zijn dagelijkse activiteiten hoeft te zijn, d.w.z. vanaf het moment dat niet zijn eigen productiviteit, zijn eigen geluk en zijn eigen kans op overleven centraal staan”.

 

Meer over: Starten, Innovatie