In deze workshop worden theoretische modellen rond marketringstrategie en - communicatie omgezet in de praktijk.  Je gaat samen met de docent-ondernemer aan de slag met je eigen bedrijf, dienst, product, merk, .... om de theorie om te zetten in concrete acties.

Tijdens deze tweedaagse Workshop wordt er gewerkt rond onderstaande thema's:

- Marketingstrategie 'Zet je bedrijf sterker in de markt via marketingstrategie'
- Marketingcommunicatie 'Meer naamsbekendheid en meer verkoop via marketingcommunicatie'

Leerdoelen:  

- heb je een bedrijfsverhaal dat op maat van de markt geschreven is.
  De markt zal jouw bedrijf als onderscheidend ervaren en zal getriggerrd worden om voor jou te
  kiezen en niet voor je concurrent.
- is je communicatie op maat van de integrale 'customer journey' en dekt deze elke fase van het
  beslissingsproces van je doelgroepen af zodat je geen kansen misloopt.
  Je bent immers permanent aanwezig in de markt en je staat klaar als er een koopintentie is.
  Bovendien doe je dit alles op een planmatige en gestructureerde manier.

 

Doelgroep :
Elke ondernemer die zijn marketinginspanningen wil valoriseren in nieuwe verkoop
 

Zet je bedrijf sterk in de markt via marketingstrategie

In 7 stappen naar een marktgericht bedrijfsverhaal!

De basis voor succesvolle marketing is een wervend verhaal dat het hoofd en het hart van je doelgroep beroert. Wie zijn bedrijfsverhaal niet schrijft op basis van concrete klantbehoeftes, die zal straks prediken in de woestijn of een dertien-in-een-dozijn verhaal brengen dat niemand raakt. In deze workshop leer je - aan de hand van een praktische checklist - hoe je jouw bestaande bedrijfsverhaal optimaliseert zodat ze klantgerichter en wervender wordt. Tijdens de workshop krijg je feedback en coaching van de docent zodat je permanent een klankbord hebt tijdens de oefeningen.

Na deze workshop heb je:
● haarfijne marketingdoelstellingen
● een wervende pitch
● je meest ideale aanbod voor de markt
● een dynamisch prijsmodel
● zicht op nieuwe verdienmodellen
● meer focus op specifieke klantengroepen
● een onderscheidend concurrentieel verhaal

30/05 van 9:00 tot 17:30
Meer naamsbekendheid en verkoop via marketingcommunicatie

In 7 stappen naar meer resultaat met communicatie!

Marketingcommunicatie is pas succesvol als ze consistent en multimediaal wordt ingezet. Communiceer je niet regelmatig en ben je meer met technieken bezig dan met een overkoepelende aanpak? Dan zal je tijd, geld en energie verspillen. In deze workshop leer je - aan de hand van een praktische checklist - hoe je de meest ideale communicatiestrategie voor jouw bedrijf opstelt en implementeert zodat je meer uit je communicatiebudget haalt. Tijdens de workshop krijg je feedback en coaching van de docent zodat je permanent een klankbord hebt tijdens de oefeningen.

Na deze workshop heb je:
● een strategie om naamsbekendheid op te bouwen
● een stappenplan om je website te verbeteren
● concrete acties om de relatie met je publiek warm te houden
● een prominente positie als prospects naar je zoeken
● acties om pro-actief potentiële klanten te benaderen
● een basis om meer aanbevelingen van tevreden klanten te krijgen
● een praktische communicatieplanning

13/06 van 9:00 tot 17:30
30
mei
-
13
juni

Praktische informatie

-
2 Sessies
30/05 van 9:00 tot 17:30
13/06 van 9:00 tot 17:30
Ter Elst
Kattenbroek 1, 2650 Edegem
1.050 EUR excl. btw UNIZO-lid
1.250 EUR excl. btw Geen UNIZO-lid
735 EUR excl. btw UNIZO-lid met kmo-portefeuille, kleine onderneming
840 EUR excl. btw UNIZO-lid met kmo-portefeuille, middelgrote onderneming
875 EUR excl. btw Geen UNIZO-lid met kmo-portefeuille, kleine onderneming
1.000 EUR excl. btw Geen UNIZO-lid met kmo-portefeuille, middelgrote onderneming