Heb je ooit al gehoord van het Top Gun Effect?
Wat hebben Top Gun, Tomorrowland en Gent Jazz met elkaar gemeen?
Heb je ooit al gehoord van het Top Gun effect? In 2022 kreeg de langverwachte film Maverick, als opvolger van de kaskraker Top Gun uit 1986, de beste reviews en brak alle records wat betreft financiële opbrengsten. De kroniek van een aangekondigd en voorspelbaar kassucces.
Steracteur Tom Cruise wordt op een ‘mission impossible’ gestuurd. De missie wordt uiteraard een succes, Tom Cruise is de grote held en loopt op het einde van de film weg met de vrouw van zijn dromen. Nostalgie en feel good ten top in een modern jasje. Dat hebben de klanten graag. En dat wisten de makers van Maverick maar al te goed.
En als klanten, kijkers of bezoekers het gevoel hebben dit ten volle te mogen ervaren en zelf deel kunnen uitmaken van de beleving, dan gaan ze met een grote glimlach naar huis. De funfactor zorgt voor een gunfactor en de gunfactor wordt een koopintentie! Geluk kan je dus kopen, ervaren en beleven samen met je gezin, familie, vrienden.
Onbetaalbaar! Dat hebben ook de broers Manu en Michel Beers of Greenhouse Talent heel goed begrepen. Tomorrowland of een avondje Gent Jazz gaat allang niet meer om de muziek alleen. Ze brengen een totaalconcept dat bol staat van de positiviteit. Positiviteit is sexy, positiviteit zorgt voor betere CEX (customer experience), positiviteit verbindt en doet beter presteren. Die feel good, dat is het Top Gun Effect. Die feel good is zo krachtig, dat als je deze vibe kan toepassen in je bedrijf, je al snel voorsprong neemt op je concurrenten.
Binnenkort hebben we de Oost-Vlaamse Tom Cruise te gast, zijnde Steven Van Belleghem, die de inhoud van zijn nieuw boek ‘De Ruwe Diamant’ komt voorstellen aan het UNIZO-publiek. En jij kan erbij zijn. Het wordt een avond met meer dan 100 boeiende tips en tricks, en uiteraard veel feel good. Want the best CEX ever, dat willen we toch allemaal?!