Het allereerste ‘Weekend van de Klant’ heeft veel mensen naar de winkels gelokt.  Het gezamenlijke initiatief van UNIZO en Comeos om de klanten extra te verwennen, was een echt succes.  Ondanks het wisselvallige weer was het in verschillende winkelstraten erg druk. Maar het meest sprekend was toch de toename van het aantal elektronische betaaltransacties. Vergeleken met respectievelijk de vorige 'Dag van de Klant' (UNIZO) en 'Sunday Shopday' (Comeos)', noteerde Worldline een toename van het aantal betaaltransacties met 16 %.
 
Het Weekend van de Klant is een samensmelting van de Dag van de Klant van UNIZO en Sunday Shopday van de handelsfederatie Comeos. Zowat alle steden en gemeenten namen deel aan het weekend en tienduizenden winkels bleven voor de gelegenheid open op zaterdag én zondag. Niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels.
 
16% meer transacties
Het succes van het weekend blijkt uit de cijfers van Worldline dat de elektronische betalingen verwerkt. Zaterdag waren er ruim 7,5 miljoen transacties. Dat zijn er 16% meer dan bij de vorige editie van Dag van de Klant in 2016.  Zondag waren er om 17u30 al 2,7 miljoen betalingen binnen. Ook dat is een stijging van ruim 15% ten opzichte van de vorige editie van Sunday Shopday. De samenwerking tussen UNIZO en Comeos om één groot klantenfeest te organiseren heeft dus duidelijk geloond.
 
Meer weten? Contacteer UNIZO-woordvoerder Filip Horemans
T 02/212.25.77 - M 0478/22.37.51 - E-mail: filip.horemans@unizo.be
 
Een ondernemersvraag? Bel de UNIZO Ondernemerslijn T: 02 21 22 678 | ondernemerslijn@unizo.be