Ondernemers worstelen met heel wat uitdagingen en verantwoordelijkheden. Maar waar ze het meest van wakker liggen, zijn conflicten - 'ruzie', zeg maar - met diverse stakeholders: klanten, leveranciers, administraties, de fiscus... Dat blijkt uit het (werk)jaarverslag van de UNIZO Ondernemerslijn, waar ondernemers de klok rond terecht kunnen met vragen en problemen, telefonisch, via mail en via chatsessies.

Alleen al over juridische geschillen liepen het afgelopen werkjaar 2.517 oproepen binnen (op een totaal van 25803 oproepen). Maar ook personeelsproblemen piekten, met in totaal 2221 oproepen. Daarbij viel vooral het groot aantal vragen over omgaan met langdurig zieken en burn-outs in het bedrijf in het bijzonder op. Fiscale vragen en uitdagingen vervolledigden de top 3, met  1.373 oproepen.

Dat veel ondernemers de klok rond met hun zaak bezig zijn, bewijzen de uren en dagen waarop ze de UNIZO Ondernemerslijn contacteren. Niet zozeer bij de telefonische oproepen, maar eerder bij de online contactnames (e-mail, chatsessie), waarvan inmiddels 30 % na de kantooruren en tijdens het weekend, vaak ook 's nachts, binnenloopt.

Met de Ondernemerslijn wil UNIZO de klok rond een luisterend oor, info en advies bieden aan al wie zelfstandig een zaak runt. De Ondernemerslijn is tegelijk een ideale graadmeter voor al wat ondernemers bezighoudt en voor hun gemoedstoestand. Op het nummer 02 21 22 678 kunnen ondernemers gratis terecht. Mailen kan naar ondernemerslijn@unizo.be.

Download hier het volledige jaarverslag van de UNIZO Ondernemerslijn...

Meer weten? Contacteer UNIZO-woordvoerder Filip Horemans
M 0478/22.37.51 - E filip.horemans@unizo.be