AND THE WINNERS ARE…

Tijdens een inspirerende ochtendsessie met als thema “als angst je vleugels geeft” keken we reikhalzend uit naar de uitreiking van de Beloftevolle KMO van het jaar en KMO van het jaar. Een ondernemers award die ambitieuze en innovatieve KMO-ondernemers die boven het maaiveld uitspringen lauwert.

Christophe Wels, juryvoorzitter: "Wederom een fiere juryvoorzitter, want de kwaliteit van de ingediende dossiers lag weer bijzonder hoog. Jammer zoals steeds dat er dan ook maar 1 winnaar kan zijn. We hebben als jury verschillende pareltjes van ondernemingen mogen zien en zijn steeds onder de indruk geweest van de innovatiedrive die deze bedrijven tentoonstellen. Het huidige ondernemersklimaat mag dan op dit moment behoorlijk uitdagend genoemd worden, maar de veerkracht van onze kmo’s doet me steeds beseffen dat er keihard gewerkt wordt om de toekomst te waarborgen."

BELOFTEVOLLE KMO VAN HET JAAR

Groenmacht, een authentiek groeibedrijf dat nu reeds diepgeworteld is in de wereld van exclusieve tuinaanleg, wordt beschouwd als een unieke speler in deze niche-markt. De twee partners, Martijn en Niels, ook wel bekend als 'chef gazon' en 'chef machien,' vormen een goed geoliede machine die vooral excelleert in de uitvoering van complexe en kostelijke projecten. Hun gedegen businessplan en voortdurende investerings- en projectevaluatie vormen de fundamenten voor een ambitieus toekomstmodel.

De meest uitdagende groenprojecten was onze droom, visie en missie. Na 3,5 jaar keihard werken mogen we ons een gewaardeerd bedrijf in de sector noemen en realiseren we projecten van gerenommeerde architecten. Iets waar we trots op zijn.

Martijn Vos Groenmacht

KMO VAN HET JAAR

Level27, ooit begonnen als een eenmanszaak, heeft zich ontwikkeld tot een toonaangevende speler in de uiterst competitieve hosting-markt, met klanten als Pukkelpop, Studio 100 en Impermo. De structuur die Peter heeft opgebouwd binnen zijn bedrijf, samen met zijn doelgerichte groeistrategie, hebben indruk gemaakt. Opvallend is ook dat Level27 erin slaagt om in de huidige arbeidsmarkt het juiste talent aan te trekken en te behouden, en de verhuizing naar een nieuw pand zal deze positie alleen maar versterken.

Ik ben ongelooflijk blij met de titel Limburgse KMO van het jaar. De erkenning van de jury over onze visie en het traject dat we afgelegd hebben zijn een enorme motivatie om het in de toekomst nog beter te doen.

Peter Fastré Level27

Christophe Wels, juryvoorzitter: “Groenmacht en Level27 zijn voor mij  niet alleen laureaten, maar ook inspirerende voorbeelden van ondernemerschap. Hun toewijding aan innovatie, groei en het aantrekken van talent heeft hen terecht in de schijnwerpers gezet als pioniers binnen hun marktsegment.”

INSPIRATIE UIT ZWEDEN

UNIZO Limburg trok onlangs met 30 ondernemers naar Zweden. Daar organiseren ze activiteiten veelal in de ochtend en niet in de avond. Gezien de drukke agenda van onze ondernemers lieten we ons inspireren en organiseerden we de KMO van het jaar dit jaar in de vorm van een ontbijtsessie met als topspreker Cedric Dumont over “de angst van het ondernemen en hoe deze te overwinnen”. We kunnen spreken van een geslaagd experiment. To be continued dus.

KMO van het jaar is een initiatief van UNIZO ism haar partners Liantis, KBC, ClearMedia, SBB, GraydonCreditsafe en PMV.

Vicky Thoelen
PR & Communicatie, Events: manager