Worldline tekende tijdens het Weekend van de Klant 11 procent meer betaaltransacties op in vergelijking met een gemiddeld weekend in 2023.  Zaterdag 30 september belandt in de top 5 van dagen met het meeste elektronische transacties in de Belgische geschiedenis.

Bekijk hier het foto-album van feestelijk Weekend van de Klant.

Met 11 procent meer transacties in vergelijking met een gemiddeld weekend in 2023, kijken Comeos, UNIZO en UCM, tevreden terug op de zevende editie van Weekend van de Klant. De transactiecijfers van Worldline tonen duidelijk dat de extra beleving die tijdens het Weekend door de 12.500 deelnemende handelaars in België wordt gecreëerd, waardering krijgt van de klanten. Ook in Leuven en Luik, de gaststeden van dit jaar, blikt men tevreden terug.

Totaalbeleving loont

Voor het zevende jaar op rij bedankten handelaars hun klanten tijdens Weekend van de Klant, een initiatief van UNIZO, Comeos en UCM. Dit jaar lag de focus op de totaalbeleving: alle actoren in de Belgische dorps- en stadskernen namen actief deel. Van zelfstandige handelaars over ketens tot horeca, iedereen werd betrokken. En dat loont.

Weekend van de Klant in top 5 van meeste elektronische transacties in de Belgische geschiedenis

Het succes blijkt uit de cijfers van Worldline, dat de elektronische transacties heeft geanalyseerd. Het tekende 11 procent meer elektronische transacties op dan tijdens een doorsnee weekend in 2023. En het aantal fysieke en online transacties op zaterdag 30 september lag zo hoog dat het meteen in de top 5 staat van dagen met het meeste elektronische transacties in de Belgische geschiedenis.

Comeos en UNIZO zijn tevreden met deze zevende editie: "De cijfers bevestigen dat consumenten hun weg blijven vinden naar de handelaars en dat die fysieke beleving een grote meerwaarde heeft. Afgelopen weekend zat alles mee: handelaars schreven massaal in, onze gaststeden haalden alles uit de kast en de weergoden waren ons gunstig gezind."

Ook Leuven blikt tevreden terug. "Het Weekend van de Klant heeft onze hoge verwachtingen zelfs overtroffen”, zegt Leuvens schepen van handel Johan Geleyns. “Als fiere gaststad telden we op zaterdag meer dan 75.000 bezoekers in de binnenstad, wat het een van de drukste shoppingdagen van het jaar maakte. Op zondag bruiste de stad als op een zaterdag. Een zonnig weekend met leuke optredens, straffe acties door onze handelaars en de ondersteuning door UNIZO, Comeos en Radio 2, maakten van Leuven een trekpleister. Heerlijk shoppen, flaneren en meedeinen op de sfeer van de stad, dat kon dit weekend het best in Leuven.”

Een fotoverslag kan u hier bekijken.