Je administratie in orde maken is niet altijd even leuk bij het runnen van een zaak. Vaak zit je nog tot ‘s avonds laat aan je bureau om al die betalingen te doen en na te kijken of alles klopt. En dat is natuurlijk niet waarom je als zelfstandige bezig bent. Het neemt veel tijd in beslag en je stelt het steeds uit tot het laatste moment... Toch is het enorm belangrijk om alles goed te laten draaien. Alleen, echt fijn is het niet.

Billtobox to the rescue!

Billtobox is een handige tool die jouw administratie een pak makkelijker maakt. Je facturen (en creditnota’s) opmaken en verzenden gaat super vlot, maar ook facturen ontvangen en betalen gaat heel snel.

Bovendien deel je al deze gegevens met één klik met je accountant. Hierdoor zit je niet meer met een heleboel papieren die op tijd klaar moeten zijn. Alles verlooopt elektronisch, waardoor je geen tijd verliest met het opsturen.

E-factuur: alleen maar voordelen

Door je facturen in Billtobox te maken, zorg je ervoor dat je niet alleen tijd bespaart, maar ook geld en papier. Aan de start maak je een sjabloon met al je gegevens, en later vul je de aparte gegevens in naargelang de factuur.

Na de opmaak stuur je het meteen door naar de ontvanger, zo ben je meteen zeker dat alles op tijd rond is. Je kan kiezen tussen verschillende manieren om je facturen op te sturen: rechtstreeks binnen Billtobox naar een andere Billtobox gebruiker, via mail, of de standaard print & post. Met deze eerste twee opties bespaar je meteen ook een heleboel papier en ben je zeker dat het goed aankomt.

Op je factuur kan je ook meteen een betaalknop toevoegen voor de ontvanger. Zo is het heel makkelijk om de factuur te betalen. De mededeling staat er meteen bij en er wordt veel sneller betaald. Is dit niet het geval, dan stuur je met één klik een herinnering.

Billtobox is helemaal afgestemd op de richtlijnen van de overheid. Zo ben je steeds in orde met de regels en houd je gemakkelijk de controle. Krijg je bijvoorbeeld nog steeds facturen of bonnen op papier? Neem dan een foto en het staat meteen in je account. Zo ben je zeker dat je alles hebt voor de overheidscontroles. Denk maar aan de bewaringsverplichting van zeven jaar. Alles staat hier samen waardoor je jouw volledige administratie zo bij de hand hebt.

Daarnaast stuur je al je administratie heel vlot door naar je accountant. Zo is die steeds op de hoogte en is jouw administratie altijd tip-top in orde.

Kortom, Billtobox is  een enorm handig platform dat het runnen van jouw onderneming gemakkelijker maakt. Ontdek Billtobox en bespaar tijd én geld.