Moeite met btw-aangifte?
e-Boekhouden.be helpt én zet jouw btw-aangifte automatisch voor je klaar.
Gefeliciteerd! Je hebt de dappere stap gezet om te ondernemen. Wij begrijpen dat er veel op je af komt en je met veel vragen rondloopt. Het is belangrijk een correcte boekhouding te voeren, zodat jij niet voor verrassingen komt te staan. Je bent als ondernemer namelijk verplicht een periodieke btw-aangifte te doen. Deze dien je altijd op elektronische wijze in bij Intervat. De beveiligde elektronische verbinding van FOD Financiën voor het versturen van je btw-aangiften. e-Boekhouden.be helpt jou hierbij! Met onze online boekhoudsoftware e-Boekhouden.be word je btw-aangifte automatisch voor je klaargezet. Vervolgens kun je een XML-export downloaden en dien je deze eenvoudig in bij Intervat. Lees onderstaande stappenplan om jou direct op weg te helpen en zelf eenvoudig én snel jouw (toekomstige) btw-aangifte te doen.
Maar eerst: wat is btw-aangifte?
Het is “belasting over de toegevoegde waarde”. Het is een aanslag boven op de prijs die jij vraagt aan klanten voor een product of dienst. Tevens betaal je zelf ook belasting over jouw aankopen. Er wordt vervolgens berekent hoeveel belasting jij de staat verschuldigd bent óf jij terugkrijgt van de staat. De btw-aangifte moet je ten laatste indienen bij de FOD Financiën op de 20ste van de maand die volgt op de maand of het kwartaal waarin de handelingen hebben plaatsgevonden.
Stap 1: Eenvoudig boekhouden en factureren in e-Boekhouden.be
Door gebruik te maken van ons boekhoudprogramma beheer je zelf eenvoudig je boekhouding en facturatie. Met de facturatiemodule van e-Boekhouden.be maak je binnen enkele seconden een factuur in je eigen huisstijl en deze kan je direct versturen naar jouw klant. Hierbij worden de btw-bedragen van je uitgaande facturen automatisch verwerkt in je boekhouding.
Stap 2: Digitaliseer jouw bonnen en inkomende facturen
Als ondernemer krijg je ook inkomende facturen en losse bonnetjes (kassatickets). Maar het handmatig invoeren hiervan kost veel tijd en geeft risico op fouten. Met onze “Mail & Herken”-functie worden jouw inkomende facturen automatisch herkend en verwerkt in je boekhouding. Hierbij laat je jouw inkomende facturen toekomen in e-Boekhouden.be. Je hoeft deze alleen nog maar te controleren. Dit scheelt heel wat tijd én voorkomt fouten! Zo ben jij zeker van een correcte boekhouding. Heb je losse bonnetjes (kassatickets)? Scan deze dan in met je smartphone en verstuur ze naar je boekhouding.
Stap 3: e-Boekhouden.be zet je aangifte automatisch voor je klaar
Eens jij al je bonnen (kassatickets) en facturen hebt verwerkt, zet e‑Boekhouden.be de btw-aangifte automatisch voor je klaar. Hierdoor voorkom je handmatig werk én fouten. Dankzij de XML-export dien je deze gemakkelijk en correct in bij Intervat. Je krijgt een bevestiging via de mail van je ingediende aangifte.
Net gestart? Probeer nu 15 maanden gratis e-Boekhouden.be
Wij begrijpen dat je tijd nodig hebt om te ervaren dat e-Boekhouden.be een betrouwbare boekhoudoplossing is voor jou. Als startende ondernemer kun je de eerste 15 maanden van je onderneming gratis en vrijblijvend gebruik maken van e-Boekhouden.be. Daarna kun je al aan de slag vanaf 9,95 per maand. Heb je een vraag? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder.