Heeft je zaak een eigen website? Dan weet je dat het niet simpel is om online écht op te vallen. Bezoekers komen niet snel zelf op je website terecht maar je kan je digitale aanwezigheid op veel manieren boosten. Beginnen doe je met SEO en SEA, en FCR Media helpt je op weg.

Wat is SEO en SEA?

SEO en SEA zijn twee strategieën om je website in de zoekresultaten te boosten wanneer mensen je product of service googelen. Ben je bijvoorbeeld een loodgieter uit Antwerpen? Dan wil je dat je website bovenaan verschijnt wanneer iemand “loodgieter Antwerpen” op Google intikt. Op z’n minst wil je op de eerste pagina staan, want wie kijkt er nu naar de tweede pagina van Google?

Leer gratis bij over SEO en SEA

Wil je graag meer leren over SEO en SEA? FCR Media organiseert hierover op 18 januari een gratis webinar voor kmo’s. Schrijf je snel in en krijg een uur lang praktische tips & tricks om je zaak online écht op de kaart te zetten.

Ik schrijf me in!

SEO

Met SEO (Search Engine Optimisation of zoekmachineoptimalisatie) werk je aan een kwalitatieve website. Een professionele website vol relevante informatie scoort goed bij Google en hoe hoger je score, hoe hoger je positie in de zoekresultaten.

3 SEO-tips

  • Tip 1: Denk goed na over de belangrijkste zoektermen. Welke woorden gebruiken mensen om je in Google op te zoeken? Zet hierop in en vul er je website mee, maar overdrijf natuurlijk niet!
  • Tip 2: Maak een Google Bedrijfsprofiel aan. Het is gratis en verbetert je positie in de zoekresultaten enorm! Op Google zelf vind je duidelijke richtlijnen hoe je snel en eenvoudig een account aanmaakt.
  • Tip 3: Vraag professionele hulp. Digitale marketeers zijn gespecialiseerd in SEO en helpen je graag verder. Wist je dat FCR Media haar klanten met persoonlijke SEO-rapporten op de hoogte houdt?

SEA

SEA is eenvoudiger dan SEO. Met Search Engine Advertising krijg je advertentieruimte en je betaalt per klik. Wanneer iemand een loodgieter in Antwerpen zoekt en jij betaalt een bedrag voor die zoektermen, verschijnt je website bovenaan als advertentie. Maar natuurlijk: simpeler is niet altijd beter.

3 SEA-tips

  • Tip 1: Je bepaalt zelf wanneer je advertenties verschijnen, dus denk daar goed over na! Op welke dagen en rond welke uren is je doelgroep vooral online? Zet hierop in en haal de meeste clicks uit je budget!
  • Tip 2: Advertenties zijn allesbehalve eentonig. Zo kan je gebruik maken van tekst, afbeeldingen en filmpjes. Experimenteer erop los en je vindt al snel het ideale type van advertentie voor je zaak.
  • Tip 3: Blijf continu testen met je advertenties. Welke titels werken het best? Op welke tekst werd het meest geklikt? Door dit goed op te volgen, spendeer je je advertentiebudget optimaal.

Waarvoor kies je?

SEO is een gratis maar langdurig proces, SEA een kostelijke strategie met snel resultaat. Zoals steeds zoek je dus best een gulden middenweg.

Natuurlijk is het voor een kmo enorm belangrijk dat je website professioneel, relevant en up-to-date is, want dit heeft ook invloed op je reputatie. Maar het kan nooit kwaad een advertentiebudget opzij te zetten om snel potentiële klanten naar je website te leiden.

Gelukkig moet je zo’n keuzes niet alleen maken. Digitale marketingbureaus staan altijd klaar om kmo’s te helpen met hun online avontuur. Zo beschikt FCR Media, het grootste bureau van België, over heel wat getrainde digitale experts die zich graag in de SEO en SEA van je zaak verdiepen.

Contacteer FCR Media voor een kennismaking