Sodexo Benefits & Reward Services wordt Pluxee: dit moét je weten
De bekende Sodexo-cheques krijgen binnenkort een nieuw uiterlijk én een nieuwe naam: Pluxee. Zo wil de toonaangevende partner voor medewerkersbetrokkenheid bedrijven, werknemers en de lokale economie nog beter ondersteunen. Maar wat betekent dat nu voor jou als ondernemer, die de cheques aan zijn werknemers aanbiedt en ze misschien zelfs ook wel van klanten ontvangt?
1) ALLES BLIJFT GELDIG
De overstap van Sodexo-vouchers naar Pluxee-vouchers gebeurt gefaseerd. Zolang je werknemers nog een Sodexokaart hebben, kunnen ze die blijven gebruiken. Zodra ze een nieuwe kaart bestellen, wordt dat de felgroene nieuwe Pluxeekaart. Alle producten van Sodexo – van maaltijdcheques tot mobiliteitskaarten – blijven bestaan. Als klant hoef je dus zelf niets te doen!
2) 10% OMZET GAAT NAAR TECHNISCHE INNOVATIES
Mensen betalen het liefst digitaal. Daarom investeert Pluxee maar liefst 10% van haar omzet in digitale innovaties. Zo stoomt Pluxee zich klaar voor de toekomst met een digitaal ecosysteem op maat. Het gaat zowel over onzichtbare investeringen die de veiligheid van ieders gegevens blijven garanderen, maar ook over zichtbare investeringen voor handelaars, zoals een betere store locator. Pluxee zet in op het gebruiksgemak en zorgt ervoor dat consumenten én bedrijven elkaar sneller vinden.
3) JE BOOST DE LOKALE ECONOMIE
Meer dan 45.000 handelaars in België aanvaarden Pluxeebetalingen. Van de bloemenwinkel om de hoek tot het tankstation naast de snelweg. Bijna de helft van die handelaars merkt bovendien dat ze meer omzet draaien door maaltijd- en ecocheques te aanvaarden. Je geeft zo dus zowel je werknemer als de lokale economie een duwtje in de rug.
4) 90% IS TEVREDEN OVER DIENSTVERLENING
Een marktbevraging leert dat 90% van de Sodexo-klanten tevreden is over de algemene dienstverlening. Pluxee streeft ernaar deze score zelfs te overklassen. Daarom zet de onderneming extra hard in op klantencontact en customer centricity. Zo gaat Pluxee concreet aan de slag met feedback vanuit verschillende stakeholders om mogelijke issues weg te werken en toekomstige processen te optimaliseren.
5) PLUXEE IS VANAF NU EEN APARTE ONDERNEMING
De werkbeloningsdivisie van de internationale Sodexo Group krijgt meer onafhankelijkheid om zich te ontwikkelen als onderneming. Pluxee blijft deel uitmaken van de Sodexo Group, maar heeft een eigen bestuur en middelen om het potentieel van de maaltijd-, eco-, sport & cultuur-, cadeaucheques en mobiliteitskaart verder te ontwikkelen. Pluxee trekt zelfs zelfstandig naar de beurs en blijft inzetten op tools en innovaties die voor lokale handelaars en consumenten een meerwaarde zijn. Binnenkort krijg je dus geen communicatie meer van Sodexo, maar wel van Pluxee.
INTERESSE? NEEM CONTACT OP:
- Meer info over het toekennen van Pluxee-voordelen aan jouw werknemers: sales@sodexo.be of +32 2 547 55 05.
- Meer info over de aanvaarding van Pluxee in jouw handelszaak: shop@sodexo.be of +32 2 547 55 88.