Extra kansen voor aanstormend divers talent

A Seat At The Table (ASATT) is een organisatie die jong divers talent wil versterken via wekelijkse trainingen leadership-entrepreneurship en mentoringprogramma’s met de Belgische en internationale bedrijfstop. ASATT organiseerde de afgelopen 3 jaar meer dan 700 activiteiten die de kloof tussen jong divers talent en het bedrijfsleven verkleinen. Inspirerende ondernemers uit Brussel, Antwerpen, Amsterdam, London, Parijs en New York droegen de voorbije jaren meer dan hun steentje bij. Partners van ASATT zijn gerenommeerde bedrijven zoals Johnson & Johnson, BASF, ABInBev en vele meer.

Trainingsprogramma’s en workshops bij topbedrijven

Jongeren tussen 16 en 32 jaar krijgen de kans om alles uit hun talent te halen. Ze verbreden hun kennis en scherpen hun vaardigheden aan via uiteenlopende projecten, vaak met ondersteuning van topbedrijven. Zo bestaan er specifieke training programs zoals ‘Work in Tech’ in samenwerking met Google en het ‘Future Women Leaders Fellowship’ met steun van de Coca-Cola Foundation. Ook een schot in de room was de Hackaton van ABInBev, waarbij jongeren onder begeleiding van experten innovatieve ideeën en oplossingen moesten bedenken voor een specifieke bedrijfscase.

Verder organiseert ASATT bedrijfsbezoeken, sollicitatietrainingen en andere workshops voor een succesvolle carrièrestart. En daarbij horen natuurlijk ook stageplaatsen. Alles wordt in het werk gesteld om jongeren met een diverse achtergrond te helpen aan hun droomjob. “Onze jongeren krijgen de kans om deel te nemen aan unieke programma’s en masterclasses waar ze de vruchten van zullen plukken voor de rest van hun loopbaan. Het zijn stuk voor stuk ervaringen voor het leven”, aldus Mariam Harutyunyan.

“ONZE UNIEKE PROGRAMMA’S EN MASTERCLASSES BIJ TOPBEDRIJVEN ZIJN ERVARINGEN VOOR HET LEVEN.” Mariam Harutyunyan, executive director.

Inspirerende rolmodellen

ASATT brengt wekelijks leidinggevenden en andere inspirerende mensen samen met jongeren. Stuk voor stuk rolmodellen die een motiverende invloed uitoefenen op aanstormend, divers talent. Met glans vervullen ze meerdere doelstellingen: aanscherpen van sociale en beroepsvaardigheden, zelfvertrouwen versterken, jongeren in contact brengen met interessante leads enz.

Ook het project ‘100 x 100 Speeddate’ - waarbij 100 jongeren speeddaten met 100 CEO’s, ministers en partijvoorzitters - is een uitgelezen kans voor studenten en jonge professionals om met het kruim van de Belgische politieke en bedrijfswereld in contact te komen.

Mariam Harutyunyan besluit: “Dankzij ons uitgebreid netwerk van topondernemers, managers van gerenommeerde bedrijven en politiekers, kunnen wij voor divers talent deuren openen die anders misschien gesloten zouden blijven. En dan is het aan hen om het waar te maken.”