De groei van e-commerce was gigantisch in 2022 en -23 spectaculair (gemiddeld + 23 %).  En de trend zet zich door!

Online verkoop en marketing zijn echt onmisbaar, ook voor jouw KMO. Gedurende 7 online sessies ga je je verdiepen in de noodzakelijke stappen die je kan en moet zetten om je digitale aanwezigheid te versterken en te verzilveren.  Leer zelf hoe je via digitale marketing klanten kan werven.

In deze Masterclass, die de som is van 7 online 'workshops' leer je wat er nodig is om meetbare resultaten te halen. Je leert een digitaal marketingplan op te stellen. Je begrijpt, beter dan je concurrenten, hoe je kan scoren met zoekmachines. Je verwerft de vaardigheden om zelf een marketingfunnel op te zetten. E, last but not least: je zal je eigen advertenties via sociale media opzetten, naar de juiste doelgroepen voor jouw product(en) en/of service.

Je website hoger laten scoren in Google (duurtijd: 45m 40s)

Iedereen wil op de eerste zoekresultatenpagina van Google komen.  Maar hoe doe je dat? In deze workshop leer je hoe zoekmachineoptimalisatie (SEO) een groot verschik maakt. Je raakt helemaal vertrouwd met succesvolle tactieken en technieken.

02/11 van 0:00 tot 0:00
Adverteren via Google & Facebook (duurtijd: 30m 56s)

Tijdens deze workshop gaan we op een heel practische manier onze weg zoeken in het adverteren via Google en Facebook. We doen dit door middel van SEA (Search Engine Advertising) en Social Advertising. Hierdoor haal je meer conversie uit je advertenties. Je leert hoe je je campagne opzet, optimaliseert en beheert.

03/11 van 0:00 tot 0:00
5 gratis manieren om (digitaal) extra sales te genereren (duurtijd: 34m 01s)

Hoe versterk je slim je online aanwezigheid en bereik je een groter en breder cliënteel? Je krijgt inzichten in hoe je meer verkoop genereert - en dat zonder veel geld uit te geven! 

04/11 van 0:00 tot 0:00
Cold e-mail campagnes (duurtijd: 24m 04s)

'koude' e-mail campagnes kunnen wel degelijk impactvol zijn. In deze practische workshop leer je hoe je zo'n 'ongevraagde' campagne opzet, de tekst ervoor schrijft en de e-mail verstuurt. Allemaal met één doel: de open- en klik ratio's verhogen. Zo krijg je meer leads en dus ook meer verkoop.

05/11 van 0:00 tot 0:00
Sterke landingspagina's (duurtijd: 31m 13s)

De landingspaginas op je website zijn de eerste stap naar verkoop. Met de juiste tools verloopt dat uiteraard vlotter. Je leert hoe je je landingspaginas kunt ontwerpen, aanpassen en optimaliseren voor conversies.

06/11 van 0:00 tot 0:00
10 digitale tools voor de hoogste ROI (duurtijd 34m 46s)

Hoe behaal je nu een hogere return op je investeringen van je marketingbudge? In deze workshop krijg je een training in diverse tools: zoekmachineoptimalisatie, social media, e-mailmarketing, enz. Je leert ze concreet gebruiken en hoe je de resultaten ervan meet.

07/11 van 0:00 tot 0:00
De conversie van je website verhogen (duurtijd: 1h 4m 38s)

Tijdens deze workshop leer je hoe je de conversie van je website kan verhogen door middel van CRO (Conversion Rate Optimization) en UX (User Experience). Resultaat: je website wordt een actieve tool om meer klanten te werven!

01/12 van 0:00 tot 0:00
1
december
-
31
december

Praktische informatie

-
7 Sessies
02/11 van 0:00 tot 0:00
03/11 van 0:00 tot 0:00
04/11 van 0:00 tot 0:00
05/11 van 0:00 tot 0:00
06/11 van 0:00 tot 0:00
07/11 van 0:00 tot 0:00
01/12 van 0:00 tot 0:00
450 EUR excl. btw UNIZO-lid
550 EUR excl. btw Geen UNIZO-lid