De KMO-werkgroep ‘sterke groeiers’ is één van de werkgroepen van de G100 (community van 100 Limburgse KMO’s). De G100 bestaat uit verschillende werkgroepen die 8 keer in het jaar samenkomen om onderling ervaringen met elkaar uit te wisselen rond de uitdagingen die ze ervaren binnen hun bedrijf. In de groep ‘sterke groeiers’ zitten ondernemers die voor een sterke groei staan (+20%/jaar over de komende 3 jaar) en vaak al enkele jaren van stevige groei achter de rug hebben. De inhoudelijke focus binnen de werkgroep ligt dan ook vooral op de strategische uitdagingen waar zij als groei-ondernemers voor staan.

Topics die in de groep veelvuldig aan bod komen, zijn:

  • Hoe omgaan met groeipijnen in een KMO? Hoe ze erkennen en wat zijn oplossingen om ze te lijf te gaan?
  • Hoe structuur brengen in een groei-KMO? welke rollen zijn er nodig in een groei-onderneming? Wat is de rol van de ondernemer in een groei-onderneming?
  • Wat zijn de uitdagingen op HR-vlak binnen een groei-onderneming? Hoe de juiste mensen binden en vinden? Zijn de medewerkers van het eerste uur ook de geschikte medewerkers van het laatste uur?
  • Hoe financier ik mijn groei? Welke mogelijkheden zijn er? Wat is goede financieringsmix?
  • Wat zijn de uitdagingen op het vlak van marketing en sales in een groei-KMO?
  • Is mijn organisatie voldoende aangepast aan de snel veranderende markt? En is ze wendbaar en flexibel genoeg om op de groei te anticiperen?
  • Hoe zorg ik dat mijn organisatie klantgericht en -gedreven is en blijft?
  • Wie rond u verzamelen als klankbord binnen een groei-KMO (Raad van Advies, Raad van Bestuur,…)?
  • Ben ik als groei-ondernemer voldoende bezig met de toekomst en strategie van mijn onderneming?
  • Rol ondernemer/manager in een groei-KMO > hoe u als ondernemer omringen en wat delegeren om de strategische focus te houden?
  • Hoe export aanpakken?

Door wie?

De ondernemers wisselen onderling ervaring met elkaar uit rond de uitdagingen die ze ervaren binnen hun bedrijf. Op aangeven van de groep kunnen er ook specifieke cases en onderwerpen behandeld worden. Op vraag van de groep worden ook geregeld experten of andere ondernemers uitgenodigd om hun ervaringen te komen delen.

Resultaat?

Na het volgen van deze sessies heb je meer inzicht in:

  • Het reilen en zeilen van een groeibedrijf
  • Het kunnen detecteren van mogelijke groeipijnen
  • De rollen als ondernemer en als manager
  • De werking van een klankbord
  • De mogelijke structuren die in een bedrijf kunnen ingebouwd worden
  • De financiering en financieringsmogelijkheden

Programma

  • 18u00    Ontvangst met diner en rondvraag
  • 19u00    Uitdieping van een kernvraag
  • 20u30    Mind opening dialoog 
  • 22u00    Einde sessie
Sessie 1
10/09 van 18:00 tot 22:00
Sessie 2
08/10 van 18:00 tot 22:00
Sessie 3
12/11 van 18:00 tot 22:00
Sessie 4
10/12 van 18:00 tot 22:00
Sessie 5
11/02 van 18:00 tot 22:00
Sessie 6
11/03 van 18:00 tot 22:00
Sessie 7
01/04 van 18:00 tot 22:00
Sessie 8
13/05 van 18:00 tot 22:00
Facturatiewijze overschrijving
Na inschrijving wordt een factuur opgestuurd. De inschrijving is enkel geldig na betaling van de factuur
UNIZO Limburg vzw
BE87 4532 5318 0194
Betaalwijze
Overschrijving
10
september

Praktische informatie

8 Sessies
10/09 van 18:00 tot 22:00
08/10 van 18:00 tot 22:00
12/11 van 18:00 tot 22:00
10/12 van 18:00 tot 22:00
11/02 van 18:00 tot 22:00
11/03 van 18:00 tot 22:00
01/04 van 18:00 tot 22:00
13/05 van 18:00 tot 22:00
ntb
1.390 EUR excl. btw
Organisator
UNIZO KMO Netwerk Limburg

Partnership met VLAIO: Samen voor sterk, ambitieus ondernemen

Vlaanderen mag best wat ambitieuzer zijn als het aankomt op ondernemerschap. We hebben nood aan meer starters, meer blijvers en meer groeiers. Daarom wil Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) projecten op stapel zetten die ondernemers aanzetten tot, ondersteunen of begeleiden bij het ondernemen. Met de VLAIO partners bundelen we onze krachten en middelen. UNIZO maakt deel uit van een netwerk van initiatieven waar ondernemers gebruik van kunnen maken. Samen voor #sterkondernemen.