De KMO-werkgroep ‘nieuwe groeiers’ is één van de werkgroepen van de G100. De G100 bestaat uit verschillende werkgroepen die 8 keer per jaar samenkomen om onderling ervaringen met elkaar uit te wisselen rond de uitdagingen die ze ervaren binnen hun bedrijf. Op vraag van de groep worden ook geregeld experten of andere ondernemers uitgenodigd om hun ervaringen te komen delen. 

In de groep ‘nieuwe groeiers’ zitten KMO-ondernemers die de ambitie en het potentieel hebben om de komende jaren stevig verder te groeien met minstens 15% per jaar.

De inhoudelijke focus binnen de werkgroep ligt dan ook vooral op de operationele en strategische uitdagingen waar zij als ondernemers in een groeiende KMO voor staan. 

Topics die in de groep veelvuldig aan bod komen, zijn:

  • Wat is de strategie achter hun groei? Wat onderscheidt hen van sector-genoten?
  • Wat waren voor kantelmomenten in hun groeitraject? Welke groeipijnen hebben ze ervaren en hoe hebben ze die aangepakt?
  • Wat zou men vandaag anders doen als men terugkijkt op het groeitraject? Lessons learned? Do’s & don’ts.
  • Hoe doet men culturen matchen na een overname en welke uitdagingen heeft men ervaren bij die overnames?
  • Structuur: hoe heeft men structuur gebracht in zijn groeiende organisatie?
  • Welke uitdagingen heeft men gehad op het vlak van financiering? Hoe is de groei gefinancierd?
  • Hoe pakt men het HR-beleid aan? Hoe trekt men de beste mensen aan en hoe houdt men ze?
  • Leiderschap: wat is de persoonlijke leiderschapsstijl? Wie is het klankbord? Hoe is men omringd?

En daarnaast zijn er natuurlijk de uitdagingen waar elke KMO mee moet omgaan:

  • Financiering
  • Structuur brengen in een KMO
  • Groeien en groeipijnen
  • Je onderneming klaarmaken voor de toekomst

Door wie?

De ondernemers wisselen onderling ervaring met elkaar uit rond de uitdagingen die ze ervaren binnen hun bedrijf. Op aangeven van de groep kunnen er ook specifieke cases en onderwerpen behandeld worden. Op vraag van de groep worden ook geregeld experten of andere ondernemers uitgenodigd om hun ervaringen te komen delen.

Resultaat?

Na het volgen van deze sessies heb je meer inzicht in:

  • Groeipijnen: hoe groeipijnen herkennen en wat eraan te doen?
  • Structuur: hoe breng ik structuur in mijn groeiende organisatie?
  • Financiering: hoe financier ik mijn groei en wat zijn de financierings-mogelijkheden?
  • Innovatie: hoe maak ik mijn onderneming klaar voor de toekomst?
  • HR- en personeelsbeleid: hoe kan ik het beste uit mijn team/medewerkers halen en hoe neem ik hen mee in een groei- en dus ook veranderings-traject?
  • Leiderschap: hoe ontwikkel ik mijn persoonlijke leiderschapsstijl?

Programma

  • 18u00    Ontvangst met diner en rondvraag
  • 19u00    Uitdieping van een kernvraag
  • 20u30    Mind opening dialoog 
  • 22u00    Einde sessie

 

Sessie 1
23/09 van 18:00 tot 22:00
Sessie 2
21/10 van 18:00 tot 22:00
Sessie 3
25/11 van 18:00 tot 22:00
Sessie 4
16/12 van 18:00 tot 22:00
Sessie 5
24/02 van 18:00 tot 22:00
Sessie 6
24/03 van 18:00 tot 22:00
Sessie 7
28/04 van 18:00 tot 22:00
Sessie 8
26/05 van 18:00 tot 22:00
Facturatiewijze overschrijving
Na inschrijving wordt een factuur opgestuurd. De inschrijving is enkel geldig na betaling van de factuur
UNIZO Limburg vzw
BE87 4532 5318 0194
Betaalwijze
Overschrijving
23
september

Praktische informatie

8 Sessies
23/09 van 18:00 tot 22:00
21/10 van 18:00 tot 22:00
25/11 van 18:00 tot 22:00
16/12 van 18:00 tot 22:00
24/02 van 18:00 tot 22:00
24/03 van 18:00 tot 22:00
28/04 van 18:00 tot 22:00
26/05 van 18:00 tot 22:00
UNIZO Limburg
Herkenrodesingel 12/0201, 3500 Hasselt
1.250 EUR excl. btw
Organisator
UNIZO KMO Netwerk Limburg

Partnership met VLAIO: Samen voor sterk, ambitieus ondernemen

Vlaanderen mag best wat ambitieuzer zijn als het aankomt op ondernemerschap. We hebben nood aan meer starters, meer blijvers en meer groeiers. Daarom wil Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) projecten op stapel zetten die ondernemers aanzetten tot, ondersteunen of begeleiden bij het ondernemen. Met de VLAIO partners bundelen we onze krachten en middelen. UNIZO maakt deel uit van een netwerk van initiatieven waar ondernemers gebruik van kunnen maken. Samen voor #sterkondernemen.