Short-form video voor Social Media
Deze opleiding geeft inzicht in het effectief creëren en optimaliseren van content voor social media, met een specifieke focus op short-form video. Leer hoe je short-form video strategisch inzet voor jouw business.

In een wereld waar aandacht kostbaar is, helpt short-form video je om snel te verbinden met je klanten, te inspireren en impact te maken. Met krachtige video’s op Instagram en TikTok kan je je doelgroep blijven bereiken. Deze opleiding geeft inzicht in het effectief creëren en optimaliseren van content voor social media, met een specifieke focus op short-form video. We behandelen de nieuwste trends, tools, en best practices die helpen om content te creëren die de aandacht van het publiek trekt én vast kan houden.
De opleiding is ideaal voor professionals die hun social media-strategie willen versterken en up-to-date willen blijven met de laatste ontwikkelingen. Leer hoe je short-form video strategisch inzet voor jouw business. Brainstorm over contentideeën en krijg alle tools in handen om zelf aan de slag te gaan.
Na deze workshop kan jij
- Meesurfen op de voordelen van het algoritme van platforms zoals Instagram en TikTok en je doelgroep snel & efficiënt bereiken.
- Aantrekkelijke video’s maken en bewerken om de aandacht van kijkers vast te houden.
- Content analyseren en optimaliseren om continu je bereik en engagement te verbeteren.
- Trends in short-form video herkennen en benutten om in te spelen op actuele ontwikkelingen en je strategie aan te scherpen.
Geschikt voor
Iedereen die graag short-form video in de vingers wil krijgen om in te zetten op Instagram en TikTok. Zelfstandigen, eenmanszaken en zaakvoerders die zelf hun Instagram beheren. Het is belangrijk om een Instagram profiel te hebben en een post te kunnen maken. Heb je al eens een paar reels gemaakt? Sjiek. Geen idee hoe je eraan moet beginnen? Geen paniek, de opleiding is intro-proof.
We starten met de basis in deze opleiding, maar een goede basis rond Instagram is wel vereist. We gaan samen hands-on aan de slag en er is zeker ruimte voor vragen. We doen ook een walkthrough door editing apps voor short-form video. Enige vereiste is: het reeds hebben van een Instagram (en/ of TikTok account), zodat we hier tijdens de workshop mee aan de slag kunnen.
Snel zijn is de boodschap want de plaatsen zijn beperkt tot een tiental. Op die manier garanderen we maximale interactie en krijg je persoonlijke feedback.
Lesgever
Yana Scheymans: digital marketeer bij Miles and Mates. Yana is een gedreven digital marketeer en social media expert die bedrijven helpt om hun online aanwezigheid naar een hoger niveau te tillen. Als echte Gen Z'er en digital native weet ze precies hoe je jouw merk kunt laten opvallen in de dynamische wereld van sociale media. Van een ruw idee tot een afgewerkte video: Yana staat klaar om jouw content tot leven te brengen.
Geen idee is te gek – of het nu gaat om creatieve brainstormsessies, strategisch advies over waar je welke content plaatst, of simpelweg helpen om de eerste stap te zetten. Met haar persoonlijke aanpak en diepgaande kennis van opkomende socialmediakanalen toont Yana hoe je deze platforms effectief integreert in je contentplanning.