Geschillen
Aansprakelijkheid
Wanneer ben je als ondernemer of producent aansprakelijk? En wat als er zich in jouw zaak een ongeval voordoet? Wie is dan aansprakelijk?
Geschillen

Indekken tegen wanbetaling
Te laat of niet worden betaald, is iets wat je uiteraard zo veel mogelijk wil vermijden. Een duidelijk betalings-en facturatiebeleid is van belang, net als het monitoren van de kredietwaardigheid van je klanten en het snel reageren wanneer je contractspartij dreigt failliet te gaan. Hieronder vind je tips die je preventief kunnen helpen voorkomen om invorderingsprocedures op te moeten starten.
Geschillen

Bewijs
Het bewijsrecht werd recent grondig aangepast. Op deze pagina vind je de nieuwe regels.
Geschillen

BuurtInformatieNetwerk (BIN)
Wat is een BuurtinformatieNetwerk (BIN) en hoe werkt het? En ken je het BIN-Z: een buurinformatienetwerk voor zelfstandigen. Hier vind je alle info.
Geschillen

Bestelling annuleren
Een bestelling annuleren, kan dat? Wat kan je doen als klanten een bestelling of offerte annuleren? En in welke wettelijke gevallen is een herroepingsrecht van toepassing?
Geschillen

Beslag
Als een bedrijf failliet gaat, kan een deurwaarder beslag leggen op de goederen. Wat zijn dan de spelregels? En wat is het verschil tussen een bewarend en een uitvoerend beslag?
Geschillen

Arbitrage
Wat is arbitrage, hoe verloopt het en wat kost het? Wat zijn de voordelen ten opzichte van een procedure voor een rechtbank en kan elk soort geschil aan arbitrage worden onderworpen?
Geschillen

Rechtbank en bemiddeling
Heb je een juridisch geschil? Kan je jezelf verdedigen en welke rechtbank is bevoegd? Waar kan je terecht als je nood hebt aan bijkomend juridisch advies?
Geschillen

Juridische geschillen
Hoe kan je jouw bedrijf beschermen tegen geschillen met klanten of leveranciers? We geven enkele veelvoorkomende voorbeelden. Met de adviesvideo 'eerste hulp bij juridische geschillen' zetten we jou alvast op weg.
Geschillen

Winkeldiefstal
Hoe ben je dieven en inbrekers te slim af? Check deze tips om diefstal te voorkomen en wat je kan doen tegen winkeldiefstal.
Geschillen

Oplichting bankrekening, reclameronselaars en andere fraude
Reclameronselaars en oplichters: wie zijn ze, wat doen ze en hoe kan je jouw zaak ertegen beschermen? De meest voorkomende ronselaars hebben we voor jou samengebracht in dit artikel.
Oplichting in naam van de bank
Geschillen

Invorderen van facturen
Hoe ga je om met wanbetalers? Hieronder vind je informatie over de invordering van facturen bij consumenten (b2c) en professionele klanten (b2b). Daarnaast vind je hier ook een stappenplan, modeldocumenten en tools (ledenvoordelen) die je hierbij kunnen helpen.
Geschillen